cynthiaenargentina.reismee.nl

¡Vamos!

¡Hola!

Zo! Na een lange tijd uitgekeken te hebben naar deze reis is het dan eindelijk zo ver en ben ik in Argentinië! Na een vlucht van bijna 14 uur ben ik aangekomen in Buenos Aires. Ik had een airport pick up geregeld, dus eerst naar het hotel om mijn backpack te droppen.
Buenos Aires is een grote, schone en diverse stad. Té groot om in een dag te zien, maar wel een beetje een beeld van gekregen. Vooral het deel Palermo Viejo is mooi - in tegenstelling tot het nieuwe en moderne gedeelte is hier voornamelijk alles laag gebouwd en heel sfeervol. Door de vele barretjes ook een stuk levendiger als de rest van de stad.

De volgende dag wederom naar het vliegveld om door te vliegen naar Trelew. Waar het normaal gesproken ongeveer 15 min rijden is van het hotel naar het vliegveld was er die dag de marathon van Buenos Aires, wat betekende dat er bijna geen taxi te krijgen was en dat de hele stad afgesloten was voor verkeer! Gelukkig door de receptie van het hotel een taxi geregeld binnen een half uur (is voor die stad en het aantal taxi´s daar erg lang!) en uiteindelijk bijna een uur (!) gedaan over de rit naar het vliegveld. Het vliegveld is niet zo groot dus gelukkig allemaal nog op tijd om mijn vlucht te halen.
Na 2 uur vliegen en een klein uur met een bus kom ik aan bij Lucrecia - de vrouw waar ik de eerste 3 weken zal verblijven.

De gastvrijheid is erg groot, Lucrecia en Mariela (van COINED, de taalschool) stonden al klaar bij aankomst. Oma kwam ook langs - met gebak. Het huis is netjes, mijn kamer schoon en prima om de komende weken te verblijven. Die middag spendeer ik met Lucrecia en haar moeder aan de koffietafel, onder het genot van Mate. Mate is een typische drank in Argentinië- een soort van thee - van yerba blaadjes met heet water. De yerba blaadjes zitten in een beker met een soort van rietje met een filter erin. Je drinkt de beker leeg, waarna deze door gaat naar de volgende. Dit wordt gedaan totdat je aangeeft dat je niet meer hoeft of totdat de thermoskan heet water leeg is. Het is iets wat de mensen hier geregeld doen, zoals wij onze koffie of thee drinken - maar dan óok om vriendschap en de connectie met de andere personen te ´vieren´. De thermoskan, yerba en beker staan op tafel als er visite komt of bijvoorbeeld als ze naar het strand gaan. Mate is onlosmakelijk verbonden met Argentinië... ;)

Maandag begon het ´echte´leven. ´s Ochtends naar school (ongeveer een half uurtje lopen) en kreeg ik mijn eerste spaanse les. Julia is mijn docente en tevens de dochter van Lucrecia (ik had haar al even ontmoet op de dag van mijn aankomst). Ze is van mijn leeftijd en een hele leuke meid! Ik ben de enige studente in de klas. Op zich heel fijn , daardoor kunnen we veel doen tijdens de les en kan ik alles vragen als er iets niet duidelijk is.
Na deze eerste les was er een kennismaking met het vrijwilligersproject; een diapresentatie met informatie over het natuurgebied en de werkzaamheden. Afsluitend met empañada´s - ook weer typisch Argentijns.
De kennismaking met de medewerkers was goed! Het begrijpen van het spaans valt best wat tegen, het argentijns is qua accent dusdanig anders dat de woorden die ik wel kende, ik eigenlijk niet eens herken! Maar gelukkig zijn de mensen erg aardig en hebben ze veel geduld, herhalen de woorden/zinnen waar nodig en vragen regelmatig of ik het begrijp en zo komen we een heel eind.
Ik word meegenomen naar el Doradille, het natuurgebied waar ik de komende weken aan de slag mag. Het natuurgebied is ruig maar prachtig. We rijden op langs de kust en vanuit de auto zie je in de zee al continue walvissen boven water komen en zwemmen. Wat een mooi gezicht! Het punt waar we als eerste uitstappen zwemmen dichtbij de kust 9 walvissen mét 'kleintjes', in totaal dus 18! Dat is nog los van de walvissen verderop in de zee.


De werkzaamheden in dit gebied zullen vooral bestaan uit toezicht houden op het strand -bijv. of mensen goed met het natuurgebied om gaan en de regels niet overtreden - het schoonhouden van het strand, verschaffen van informatie aan toeristen en het vertalen van- en zorgen dat het voorlichtingsmateriaal op orde is. Het toezicht houden is met deze uitzichten op zich niet heel erg verkeerd! ;)
Een paar dagen verder merk ik dat het spaans begrijpen eigenlijk al best goed gaat en het spreken gaat met de dag met kleine stapjes vooruit. De spaanse lessen zijn erg leuk en het contact met de vrijwilligers ook.

Tot nu toe bevalt het me hier heel goed - ik kijk erg uit naar de komende weken! :)

Liefs, Cynthia

Reacties

Reacties

Geke de Boer

Ik wens je heel veel plezier, en succes

Marielle

Wat geweldig lieverd!! Geniet ❤️

Buuf Zwolle

Ben nu al fan! X

Agnes

Heerlijk om te lezen! Wat een mooi avontuur, geniet geniet ervan!!?

Seef

Ooooh dat klinkt super! Geniet ze!

Lieke, Lia, Elle - team VW Travel Active

Super fijn om te horen dat het bevalt bij Lucrezia en dat het al best wil vlotten met je Spaans. En wat ontzettend gaaf dat je meteen al walvissen mét kleintjes hebt gespot! Goed begin is het halve werk :) Héél veel plezier de komende weken.

Annemieke

Super leuk om te lezen. Veel succes en plezier. ?

Amber

Wat fijn dat de eerste dagen zo goed zijn bevallen! En wat leuk dat je nu al zoveel walvissen hebt gezien!

X

Nicole

Wat een ervaring allemaal, kijk uit naar je volgende bericht!

Rachel

Jaaaah je eerste berichtje! Leuk om zo al je belevenissen te lezen. Gaaf dat je al zo snel een grote groep walvissen heb kunnen zien. Zeker geen vervelend uitzicht. Lekker geniet daar lieverd!

Marja

Ik voel je enthousiasme in je verhaal. Fijn meis, dat het zo goed bevalt tot nu toe.
Geniet ervan!

Maddy

Blijf schrijven, heerlijk om zo wat mee te genieten!

Wim G

Mooi verslag. Mooi avontuur. Geniet ervan. Kink uit naar het volgende nieuws.

Miranda Jaspers

Geniet ervan en wij lezen met je mee, op die manier genieten wij ook mee. ?

Aletta

Leuk om te lezen! Geniet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active