cynthiaenargentina.reismee.nl

Península Valdés & Lobos Marinos

¡Hola!

Op een van mijn vrije dagen heb ik een excursie gedaan naar Península Valdés. De dag begon met de busrit naar Porto Píramides, waar we op de boot stapten om walvissen te gaan spotten. Deze walvissen zijn heel erg nieuwsgierig en komen heel dichtbij. Wat zijn deze beesten indrukwekkend groot en leuk! Van dicht bij salto's, spelen, dobberen.. zelfs op een moment een onder de boot door! Heel erg tof en ontzettend bijzonder om deze dieren bezig te zien in hun natuurlijke leefomgeving! Uiteindelijk met een aantal tussenstops, mooie uitzichten en nog meer mooie dieren op het laatste punt - San Lorenzo - aangekomen waar een grote pinguïnkolonie is. Je loopt hier gewoon tussen de pinguïns! Zo leuk!

Naast de leuke dingen en ontspanning is er ook nog het werk! In de tussentijd tot 2x toe een zeehond gered. De eerste was gevonden op het strand bij de stad. Hij zag er niet goed uit en bovendien is dit strand gevaarlijk voor hem om te zijn (komen veel mensen met honden -en zwerfhonden-, veel ernstig gewonde zeehonden zijn verwond tgv aanvallen van honden). Samen met Gonzalo hebben we de zeehond gevangen en in de auto gelegd. Omdat het al de 3e x was dat deze zeehond gevonden was is de dierenarts erbij gekomen en heeft bloed afgenomen voor onderzoek. Dit was nog wel een uitdaging, want wat zijn die beesten sterk! Maar wat vet om te kunnen helpen hierbij! Uiteindelijk weer vrijgelaten op de plek waar hij hoort: punta lomo - waar een grote kolonie zit.

Nadeel is dat er hier geen opvangcentrum is voor zeehonden zoals deze. Een aantal collega's zijn aan het proberen zoiets op te zetten maar daar gaat veel tijd, geld en papierwerk in zitten..

Dag erna een andere zeehond in de haven bij de grote vrachtschepen - in het toilet! Iets minder ernstig geval maar geen handige en goede plek voor hem om te zijn, dus mijn collega's hebben ook deze gevangen en weer uitgezet.

De ervaringen met de zeehonden die hulp nodig hadden maakte het snorkelen met de zeehonden misschien nog wel specialer! 's Ochtends vroeg op t bootje stappen om vervolgens in het water te springen bij Punta Lomo (de zeehondenkolonie). Wat een nieuwsgierige beesten! Ze komen echt op je af en het is echt een soort spelletje wat ze spelen. Ontzettend bijzonder! Hier heten ze Lobos Marinos , maar ze doen hun 'nederlandse' naam echt eer aan.. het zijn echt net honden! Super leuk, een ervaring om nooit meer te vergeten!

Inmiddels nog maar iets meer dan een weekje te gaan op deze fijne plek.. wat zou ik graag de tijd stil willen zetten, gaat veel te snel voorbij!!

¡Hasta Luego!

Raimond

Wat een Mooi, Indrukwekend en goed werk. Wat een ervaring. Geniet er nog lekker van. Gr Raimond

Agnes

Hoi Cynthia geweldige foto’s!!
Leuk om tussen de happy feet te lopen!
Geniet nog lekker verder!! Dikke pakkerd

Marielle

Supergaaf dat je ons meeneemt in je verhalen. Het is duidelijk dat je het daar heel goed hebt.
Geniet ervan Meis, de tijd vliegt voor je.
Dikke zeekoeienkippenkontenknuffel ❤️

Wim

Mooi avontuur, leuk beschreven en wat een mooie foto's. Hasta......