cynthiaenargentina.reismee.nl

Laatste weekje vrijwilligerswerk

¡Hola!
Laatste weekjes in Argentinië zijn ingegaan...
Laatste anderhalve week vrijwilligerswerk waren weer lekker divers. Nu het seizoen van de walvissen een beetje op het einde loopt (je merkt echt dat er minder walvissen dichtbij de kust zwemmen, zijn al begonnen aan hun trek richting antartica - hierdoor ook een behoorlijke afname in het aantal toeristen) is het tijd voor andere klusjes. Schilderen van blikken (die verspreid worden opgehangen in het hele gebied voor het dumpen van de sigaretten) , schilderen van houten pallets (zullen gebruikt worden voor infotmatievoorzieningen), graven van geulen (dit bemoeilijkt het voor de auto's om het strand op te gaan). Leuk om nu weer op een andere manier een steentje bij te kunnen dragen en wat meer tijd om gezellig te kunnen kletsen en lachen met de collega's.. wat een top team!
De laatste vrijdag werd er door mijn collega's een afscheidsbarbeque georganiseerd. Veel (heerlijk!!) vlees, drankjes en gezelligheid. Wederom ook weer veel muziek en gezelligheid. Wat bijzonder om een aantal weken deel uit te hebben gemaakt van deze fantastische groep mensen! Ze hebben me echt heel erg welkom laten voelen en bijgedragen aan deze meer dan fijne weken!

De laatste week was het ook tijd om afscheid te nemen van de rest van de mensen die ik hier heb leren kennen. Nog een laatste keer lunchen met Lucrezia, een 'afscheidsetentje' in het hostel (2x, een keer met alle gasten - een grote soort van tapasavond en een keer alleen met de eigenaren van het hostel en de vrijwilliger), laatste koffietje met Julia en Mariela.

Gonzalo heeft me nog een dag mee op pad genomen naar DIQUE Florentino. Prachtig gebied en zo ontzettend anders. Kleine hike gedaan naar het hoogste punt met prachtige uitzichten. Leuk om nog een ander stukje te hebben gezien van dit gebied!

Heel gek idee om hier straks niet meer te zijn en afscheid te moeten nemen van deze mensen. Maar tegelijketijd ook zin om het noorden te gaan verkennen; next stop is Salta (Noord Argentinië).

¡Hasta Luego!

Agnes

Lieve Cynthia wat een gaaf avontuur!
Geniet geniet en geniet!! Bedankt dat je je verhaal met ons deelt hier genieten wij weer van!!!❤️